RSS

Interjú a World of Warcraft világáról

írta: Mitch03 ; 2010.02.20. 17:25

World of Warcraft...Ha ezt a 3 szót nézzük,sok dologra gondolhatunk.Ez egy játék?Ez egy életforma?Valóban megéri?Ezekre és még sok más kérdésre adott választ interjúm alanya.Én,mint laikus,bátran elmondhatom,hogy megkedveltem ezt a játékot és az egész atmoszféráját...

Kérlek mondj pár szót magadról..

Jakab Zoltán vagyok,25 éves budapesti lakos. Műszaki beállítottságú középiskolát végeztem, ezután pedig a Külkereskedelmi főiskolán diplomáztam nemzetközi menedzsment és gazdaságdiplomácia szakon. Jelengleg marketing-asszisztensi munkakörben dolgozom.

Milyen PC játékos múltal rendelkezel?

A műszaki beállítottságom miatt elég komoly múlttal rendelkezem PC játékok terén.98'és 99' táján kezdtem foglalkozni az online közönségekkel,ezek még a jó kis betárcsázós modemmel működtek. :)Az első komolyabb játék, amit megemlítenék az a Counter Strike volt. Ebben a játékban elég komoly sikereket tudtunk elérni,volt olyan időszak,mikor a játék segítségével elég jól kereshettem. Ezek után pedig más játékok felé kezdtem kacsingatni...

Mikor kerültél kapcsolatba a WOW nevű játékkal?

Amikor az MMORPG-k bejöttek a köztudatba és a gamer világba. Kisebb kilengések után kezdtük el ezt a világsikerű játékot játszani, többed magammal, egy accounton. Ezek után kb. másfél-két éven keresztül, ahol bár pénzben nem mérhető, nagy sikereket értünk el.

Mi volt a feladatod a játékon belül?

Mivel 2004 körül kerültem kapcsolatba a játékkal, ekkor én zárt-bétateszter voltam. Az volt a feladatom, hogy minél inkább megismerjem a WOW-ot és ennek a világát. Viszont az akkori játék nem nevezhető egyáltalán annak, ami most. Az a világ hatalmasnak tűnt, ahhoz képest amilyen a mai játéktér.(a bétás világ kb. a tizede volt a mainak)Ez az időszak arról szólt,hogy megismerjük a játékot.

Honnan jött az ötlet,hogy guildet alapíts,alapítsatok?

Miután a WOW-ot közzé tették a játékosok azzal kezdtek el foglalkozni, hogy minél előbb optimális szintre juttassák a karakterüket és minél jobban felszerelt guildbe jussanak be.
Nekem viszont más helyzetem volt,mivel az országon belül 20-an voltunk benne abban bizonyos zárt-bétatesztben. Aztán a játékon belül szépen egymásra találtunk. Elég jó és erős közösség alakult ki, ezáltal úgy döntöttünk,hogy folytatni fogjuk a játékot. Hatalmas előnnyel indultunk a többi gamerrel szemben, mivel mi már 1 éves tapasztalattal rendelkeztünk. Magyarországon a mi csapatunk vezette a World of Warcraft Community-t. Ez volt az elhíresült Blood Scalp szerver,amit sajnos ma már nem sokan kedvelnek,de,hogyha valaki elég korán kezdte,akkor tudta,hogy ez az igazi magyar szerver. A szerverre viszont a későbbiekben több külföldi felhasználó is jött.

A mi csapatunk politikája pedig a tagok szerzéséhez feltétel volt,hogy a játékos magyar legyen. Ez egy idő után,már megbosszulta magát. Ez vezetett ahhoz, hogy az akkori Cluentus csapatnak szét kellett bomlania és elment a kemény mag,akik a hardcore gamerek megszemélyesítői lettek. A többiek pedig szétszéledtek. Így alakult meg a Substance nevű guild. Mikor megalakultunk, olyan eredményeket hoztunk,ami Európa szinten is óriási volt.

Ez hatalmas munkát, szervezést és játékkal eltöltött időt jelentett. Ezekben az időkben én raid leader voltam. A feladatom az volt,hogy a fejlesztők által kidolgozott dungeonok kihívásait megoldjam. Itt én szerveztem össze azt a 40 embert,akik ezeket véghezvitték.

Ez nem egy egyszerű feladat, hiszen,ha azt figyelembe vesszük,hogy 8 különböző class van és nekem ismerni kellett ezeknek az összes képességét. Továbbá tudnom kellett,hogy ki az a gamer, illetve karakter,akire az adott feladatot bízhatom.
Nem egyszer fordultak elő olyan estek,amikor 30-40 percen keresztül másodpercről másodpercre meg kellett terveznünk a stratégiát olyan feladatoknál,amelyeket legközelebb csak egy hét múlva tudtunk volna megoldani ismét...

Milyen érzés és mekkora felelősség akár 30-40embert is irányítani?

Írtam erről egy tanulmányt a főiskolán. Nagyon érdekes dolog ez, ha pszichológiailag megnézzük,hogy hol van a különbség egy pro gamer és egy ember között,aki csak neki áll játszani. Ami itt igazából feltűnik, az,egy olyan párhuzam,ami egy profi és egy amatőr sportoló között. Minden fejben dől el, hozzáállás kérdése. De, ezeknek a játékoknak,akár a Counter Strike-ot vagy a World of Warcraft-ot említjük,a világa csak egy platform...innentől fogva,mivel a gamerek már eredményeket szeretnének elérni,sportolónak neveztem a csapattársaimat,bármilyen furcsának is tűnhet.

Bizonyos emberek még többet tesznek a játékba, mert azon kívül,amit a WOW során nyújtaniuk kell, rengeteg plusz dologgal segítik a játékot .Ezek közé tartoztam én is és a csapatom többi tagja is. 

A felelősség egy nagyon fontos szó,a játék során,mert már nemcsak a saját játékodért,hanem a többiek játékáért is felelnem,felelnünk kellett. Az eredmény is nagyon fontos volt számunkra.

Ha már itt tartunk meg szeretném említeni azt az ominózus eseményt, amikor a kapuk megnyíltak. Itt egy egész szervernek össze kellett fognia, hogy ez az egész dolog megtörténjen.

A szerkesztők ezt elég ügyesen oldották meg, 2 részre osztva. Az első az volt, hogy rettentően sok nyersanyagot kellett gyűjtenünk egy hadsereg felállításához. A másik dolog pedig az volt, hogy végig kellett csinálni egy epikus küldetést. Ezt már a szerver elitje, kb. 300-400 gamer csinálta,1hónapon keresztül, minden nap!

Ezt a küldetést, beleértve a boss elpusztítását is kizárólag a mi csapatunk tudta megcsinálni. Ezzel Európa szinten is ismét nagy sikert arattunk ,hiszen voltak olyan szerverek,ahol nem tudták megoldani az előbb említett epikus küldetést.

Az én csapatomat érte az a megtiszteltetés, hogy a kemény harcok után mikor nyithatjuk meg a kaput. Ekkor már benne voltam a vezető testületben. Innentől kezdve érdekessé váltak a napok, mivel naponta új játékosok kerestek meg és írtak nekem leveleket, hogy mégis mikor nyílik meg a kapu.

A legérdekesebb levél, valahogy így szólhatott:,,Figyelj,40 éves vagyok.2gyermekem van. Számomra nagyon fontos a WOW. Kérlek, mondd meg mikor nyílik meg a kapu,mert ki szeretném venni a szabimat."

Ilyenkor elgondolkodtam azon, hogy ez már nem játék...Nem volt egyszerű felelősség szempontjából!

 A játékban szerzett tapasztalataidat hogyan tudod felhasználni az életben?

Taktikai és stratégiai feladatok ellátását is vezettem,szóval ezáltal a kommunikációs képességeim is nagyban fejlődtek. Ezen kívül az emberismeretem is fejlődött, hiszen tudnom kellett, kire és mikor számíthatok. Gyors döntéseket is meg tanultam hozni.

Ami pedig érdekesnek tűnhet, az a szervezet és project menedzsment. Ez a játékon belül, amit már említettem a zsákmányok elosztásakor jött elő. Mivel ezeket meg kellett szervezni és előre meg kellett tervezni. Egy rendszert dolgoztam ki, ami közel fél évig tökéletesen működött.

Ezeket a tapasztalatokat a mai napig fel tudom használni, mikor az ügyfeleimmel beszélek...
 

Miért érte meg havidíjas online játékot választani?
A Blizzard remekül megoldotta ezt a dolgot. Mivel olyan ügyfélszolgálati rendszert hoztak össze, ami miatt megérte az akkori árat kifizetni. Mindemellett folyamatosan jöttek a patchek. Erről tudni kell, hogy egy tört szerveren játszó ember sosem fogja ezeket átérezni rendesen, mert az ottani dolgok, úgymond nem az eredetiek, mivel a cégnél több száz ember dolgozik napi szinten, hogy kiszolgálják a 11 millió játékost...

Meddig voltál aktív felhasználó?

Két évig voltam aktív felhasználó. Az első kiegészítőig, 2006-ig játszottam.

Miért döntöttél úgy, hogy abbahagyod a játékot?

Két részre osztanám a válaszomat. Az első az volt, hogy ilyenkor jöttek be az életembe azok dolgok, mint az főiskola, a munka és olyan dolgok, ami miatt nem engedhettem meg magamnak,hogy játsszak. A másik része az volt, hogy kijött az első kiegészítő, ami azt jelentette, hogy az addigi karakterembe fektetett munkám a semmivel lett egyenlő.

Végül :egy vicces esetről kaphatnánk-e egy kis élménybeszámolót?

Sokszor megtörtént például, hogy a gamerek házi kedvencei,(kiscicák)elirányították más irányba a karaktereket. Vagy például mikor egy fontos feladat közben bekapcsolva maradt a mikrofon és a játékostársam éppen gügyögött a cicának, vagy épp a kedvesének...

Mit üzennél a mostani WOW játékosoknak?

Döntsétek el, hogy mit szeretnének és vegyétek komolyan...de,persze érezzétek közben nagyon jól magatokat!

Köszönöm szépen az interjút!

 

14 hozzászólás :

A bejegyzés trackback címe:

https://bestpcgames.blog.hu/api/trackback/id/tr211776224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FearItself 2010.02.21. 01:10:11

Hát ez tényleg jó lett :D

Mitch03 2010.02.21. 09:27:14

Köszönöm!Nemsokára viszont új videók lesznek a láthatáron.Bár,argo barátom,már készíti is... :) Mozgalmas napok lesznek... XD

zsomoka1998 2010.02.21. 10:18:32

jó lett
de az interjú előtt a harmadik sorban az 5. szó kicsit értelmetlen "megkeveltem"

Mitch03 2010.02.21. 10:54:14

@zsomoka1998: Köszönöm.Elnézést az estleges elgépelések miatt,de egy közel 1órás interjúból összerendezni dolgokat és ezután elé bevezetőt írni,egy kicsit fárasztó folyamat.De,már azonnal kijavítom... XD

Gameblade 2010.02.21. 16:09:45

Tulajdonképpen miről szólt ez a szöveg?

Valahogy én azt reméltem, hogy azt fejti ki főként, miért hagyta abba. Én is most hagytam abba 2 év után, és hát abszolút nem ilyen kérdéseket vártam...

Sajnos a problémám a cikkel ennél jobban nem tudom kifejezni, de a lényeg, hogy nem erre számítok egy wow-os interjúból.

Mitch03 2010.02.21. 17:45:58

@Gameblade: Arról,hogy szöveg miről szólt a kérdésekre adott válaszokról tudomást nyerhetsz.Bár,arról,hogy miért is hagyta abba bővebb kiegészítést fel tudok tenni...Bár,ha te is aktív játékos voltál,gondolom a kiegészítő megjelenése eléggé megviselhetett,hiszen találhattál olyan erősségű tőrt Mari néni ládikájában,amiért a sima játéknál hónapokat gürcöltél...De,köszönöm az észrevételed,amennyiben van rá igény,ennek helyt adok és bővebb választ nyújtok...

Sülttök 2010.02.21. 18:11:52

Az interjú nekem is nagyon teccett. Én most jelenleg a tauri wowon játszom. Egyetértek azzal, hogy a tört az teljesen más. A patcheket nálunk pl. tömbösítve rakják be, kb. fél évente beraknak mindig vagy 3at, így a történet meg semmi se követhető. Kár, hogy mostanában nincsenek ilyenek, hogy a kapu megnyitásaa vagy stb, hanem csak bossok mennek, de törtökön még ez is érdekes... Nekem az derül ki, hogy az alatt a 2-3 év alatt kb. Zoltán elég nagy kocka volt. Ezt nem ajánlom senkinek, pl. a 2gyermekes emberke is már erősen túlzásba vitte. Nekem is volt, hogy sokat játszottam, de kb. sajna itt hiába, mert úgyis lesz valaki, aki majd többet és így jobblesz, kb. akármit csinálhatok, mert sajna, vannak olyanok, akiknek ez már kb. több mint az életük. Volt egy régi klántársam, nagyon nem szerettem. Felkelt du. 1-2kor, akkor reggel 6ig wow, avás és ez ment minden nap (30évesen)!

Elszomorítő, ne legyen senki ilyen..

Mitch03 2010.02.21. 22:36:21

@Sülttök: Na,nagyon örülök,hogy jönnek a tetszésnyilvánítások,amit köszönök szépen és az aktív és figyelmes hozzászólások.Amit Zoliról olvashattál abból kiderült,hogy béta-teszter,tehát ő ezzel keresett,szóval neki ez volt a munkája is.Szó sincs arról,hogy kocka lett volna,mert az eredményei(amik az olvasók előtt nem publikusak nyilvánvalóan)nem ezt mutatták.Ő személy szerint sokat tett hozzá ahhoz,hogy a WOW olyan lett,amin most játszik akárki,tiszta vagy tört szerveren.Egyébként a játékhoz való pozitív féltésed a többi gamerrel szemben tiszteletre méltó!

FearItself 2010.02.22. 15:48:27

Azért, azt megkérdezhetem, hogy milyen karakterrel játszottál először ? :D [pont ez maradt ki érted]

moonshield 2010.02.22. 17:15:02

Én a WOTLK idején kezdtem el játszani, de játszottam egy 1.2.12-s szerveren is és tényleg teljesen más.Szerintem jobb volt az alapjáték.Viszont azt megkérdezhetem, hogy mi az a "kapunyitás"?

WarLock0722 2010.02.27. 19:14:46

Hm, már kezdetek óta nézem a sorozatot, de még most írok ide először. Lenne egy kérdésem, hol laksz Kisvárdán belül ?:D

Mitch03 2010.02.28. 19:32:20

@WarLock0722: Hogy egészen pontosan hol lakom... :) Én már Újpesten...De,amúgy Kisvárdán a piccolo pizzériától egy utcára.Ez már elég konkrét.És te?

nikohun (törölt) 2010.03.04. 19:40:55

Szuper az interjú na meg a játék is ;)

Gameblade 2010.03.06. 02:10:25

@moonshield: Akkor bizony te sokmindenből kimaradtál:)

Kapunyitás az az, hogy be van jelentve egy időpont, mikor nyílik meg egy adott insta. Például BC-ben Sunwell Platue-t úgy nyitották meg, hogy először az első boss jelent meg, aztán azt hiszem két hetente egy-egy újabb boss.

Klasszikusban méginkább durva volt. A nevére már nem emlékszem, de a rövidítése AQ40 volt (nálunk) és ott egy baromi nagy küldisorozatot kellett megcsinálni, hogy bejuthass.
Ezt is már csak elbeszélésből ismerem, mert ezt az instát bezárták rég.
süti beállítások módosítása