Interjú a World of Warcraft világáról
írta: Mitch03 ; 2010.02.20. 17:25
World of Warcraft...Ha ezt a 3 szót nézzük,sok dologra gondolhatunk.Ez egy játék?Ez egy életforma?Valóban megéri?Ezekre és még sok más kérdésre adott választ interjúm alanya.Én,mint laikus,bátran elmondhatom,hogy megkedveltem ezt a játékot és az egész atmoszféráját...
Kérlek mondj pár szót magadról..
Jakab Zoltán vagyok,25 éves budapesti lakos. Műszaki beállítottságú középiskolát végeztem, ezután pedig a Külkereskedelmi főiskolán diplomáztam nemzetközi menedzsment és gazdaságdiplomácia szakon. Jelengleg marketing-asszisztensi munkakörben dolgozom.
Milyen PC játékos múltal rendelkezel?
A műszaki beállítottságom miatt elég komoly múlttal rendelkezem PC játékok terén.98'és 99' táján kezdtem foglalkozni az online közönségekkel,ezek még a jó kis betárcsázós modemmel működtek. :)Az első komolyabb játék, amit megemlítenék az a Counter Strike volt. Ebben a játékban elég komoly sikereket tudtunk elérni,volt olyan időszak,mikor a játék segítségével elég jól kereshettem. Ezek után pedig más játékok felé kezdtem kacsingatni...
Mikor kerültél kapcsolatba a WOW nevű játékkal?
Amikor az MMORPG-k bejöttek a köztudatba és a gamer világba. Kisebb kilengések után kezdtük el ezt a világsikerű játékot játszani, többed magammal, egy accounton. Ezek után kb. másfél-két éven keresztül, ahol bár pénzben nem mérhető, nagy sikereket értünk el.
Mi volt a feladatod a játékon belül?
Mivel 2004 körül kerültem kapcsolatba a játékkal, ekkor én zárt-bétateszter voltam. Az volt a feladatom, hogy minél inkább megismerjem a WOW-ot és ennek a világát. Viszont az akkori játék nem nevezhető egyáltalán annak, ami most. Az a világ hatalmasnak tűnt, ahhoz képest amilyen a mai játéktér.(a bétás világ kb. a tizede volt a mainak)Ez az időszak arról szólt,hogy megismerjük a játékot.
Honnan jött az ötlet,hogy guildet alapíts,alapítsatok?
Miután a WOW-ot közzé tették a játékosok azzal kezdtek el foglalkozni, hogy minél előbb optimális szintre juttassák a karakterüket és minél jobban felszerelt guildbe jussanak be.
A mi csapatunk politikája pedig a tagok szerzéséhez feltétel volt,hogy a játékos magyar legyen. Ez egy idő után,már megbosszulta magát. Ez vezetett ahhoz, hogy az akkori Cluentus csapatnak szét kellett bomlania és elment a kemény mag,akik a hardcore gamerek megszemélyesítői lettek. A többiek pedig szétszéledtek. Így alakult meg a Substance nevű guild. Mikor megalakultunk, olyan eredményeket hoztunk,ami Európa szinten is óriási volt.
Ez hatalmas munkát, szervezést és játékkal eltöltött időt jelentett. Ezekben az időkben én raid leader voltam. A feladatom az volt,hogy a fejlesztők által kidolgozott dungeonok kihívásait megoldjam. Itt én szerveztem össze azt a 40 embert,akik ezeket véghezvitték.
Ez nem egy egyszerű feladat, hiszen,ha azt figyelembe vesszük,hogy 8 különböző class van és nekem ismerni kellett ezeknek az összes képességét. Továbbá tudnom kellett,hogy ki az a gamer, illetve karakter,akire az adott feladatot bízhatom.
Milyen érzés és mekkora felelősség akár 30-40embert is irányítani?
Írtam erről egy tanulmányt a főiskolán. Nagyon érdekes dolog ez, ha pszichológiailag megnézzük,hogy hol van a különbség egy pro gamer és egy ember között,aki csak neki áll játszani. Ami itt igazából feltűnik, az,egy olyan párhuzam,ami egy profi és egy amatőr sportoló között. Minden fejben dől el, hozzáállás kérdése. De, ezeknek a játékoknak,akár a Counter Strike-ot vagy a World of Warcraft-ot említjük,a világa csak egy platform...innentől fogva,mivel a gamerek már eredményeket szeretnének elérni,sportolónak neveztem a csapattársaimat,bármilyen furcsának is tűnhet.
Bizonyos emberek még többet tesznek a játékba, mert azon kívül,amit a WOW során nyújtaniuk kell, rengeteg plusz dologgal segítik a játékot .Ezek közé tartoztam én is és a csapatom többi tagja is.
A felelősség egy nagyon fontos szó,a játék során,mert már nemcsak a saját játékodért,hanem a többiek játékáért is felelnem,felelnünk kellett. Az eredmény is nagyon fontos volt számunkra.
Ha már itt tartunk meg szeretném említeni azt az ominózus eseményt, amikor a kapuk megnyíltak. Itt egy egész szervernek össze kellett fognia, hogy ez az egész dolog megtörténjen.
A szerkesztők ezt elég ügyesen oldották meg, 2 részre osztva. Az első az volt, hogy rettentően sok nyersanyagot kellett gyűjtenünk egy hadsereg felállításához. A másik dolog pedig az volt, hogy végig kellett csinálni egy epikus küldetést. Ezt már a szerver elitje, kb. 300-400 gamer csinálta,1hónapon keresztül, minden nap!
Ezt a küldetést, beleértve a boss elpusztítását is kizárólag a mi csapatunk tudta megcsinálni. Ezzel Európa szinten is ismét nagy sikert arattunk ,hiszen voltak olyan szerverek,ahol nem tudták megoldani az előbb említett epikus küldetést.
Az én csapatomat érte az a megtiszteltetés, hogy a kemény harcok után mikor nyithatjuk meg a kaput. Ekkor már benne voltam a vezető testületben. Innentől kezdve érdekessé váltak a napok, mivel naponta új játékosok kerestek meg és írtak nekem leveleket, hogy mégis mikor nyílik meg a kapu.
A legérdekesebb levél, valahogy így szólhatott:,,Figyelj,40 éves vagyok.2gyermekem van. Számomra nagyon fontos a WOW. Kérlek, mondd meg mikor nyílik meg a kapu,mert ki szeretném venni a szabimat."
Ilyenkor elgondolkodtam azon, hogy ez már nem játék...Nem volt egyszerű felelősség szempontjából!
Taktikai és stratégiai feladatok ellátását is vezettem,szóval ezáltal a kommunikációs képességeim is nagyban fejlődtek. Ezen kívül az emberismeretem is fejlődött, hiszen tudnom kellett, kire és mikor számíthatok. Gyors döntéseket is meg tanultam hozni.
Ami pedig érdekesnek tűnhet, az a szervezet és project menedzsment. Ez a játékon belül, amit már említettem a zsákmányok elosztásakor jött elő. Mivel ezeket meg kellett szervezni és előre meg kellett tervezni. Egy rendszert dolgoztam ki, ami közel fél évig tökéletesen működött.
Ezeket a tapasztalatokat a mai napig fel tudom használni, mikor az ügyfeleimmel beszélek...
Miért érte meg havidíjas online játékot választani?
Meddig voltál aktív felhasználó?
Két évig voltam aktív felhasználó. Az első kiegészítőig, 2006-ig játszottam.
Miért döntöttél úgy, hogy abbahagyod a játékot?
Két részre osztanám a válaszomat. Az első az volt, hogy ilyenkor jöttek be az életembe azok dolgok, mint az főiskola, a munka és olyan dolgok, ami miatt nem engedhettem meg magamnak,hogy játsszak. A másik része az volt, hogy kijött az első kiegészítő, ami azt jelentette, hogy az addigi karakterembe fektetett munkám a semmivel lett egyenlő.
Végül :egy vicces esetről kaphatnánk-e egy kis élménybeszámolót?
Sokszor megtörtént például, hogy a gamerek házi kedvencei,(kiscicák)elirányították más irányba a karaktereket. Vagy például mikor egy fontos feladat közben bekapcsolva maradt a mikrofon és a játékostársam éppen gügyögött a cicának, vagy épp a kedvesének...
Mit üzennél a mostani WOW játékosoknak?
Döntsétek el, hogy mit szeretnének és vegyétek komolyan...de,persze érezzétek közben nagyon jól magatokat!
Köszönöm szépen az interjút!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mitch03 2010.02.21. 09:27:14
zsomoka1998 2010.02.21. 10:18:32
de az interjú előtt a harmadik sorban az 5. szó kicsit értelmetlen "megkeveltem"
Mitch03 2010.02.21. 10:54:14
Gameblade 2010.02.21. 16:09:45
Valahogy én azt reméltem, hogy azt fejti ki főként, miért hagyta abba. Én is most hagytam abba 2 év után, és hát abszolút nem ilyen kérdéseket vártam...
Sajnos a problémám a cikkel ennél jobban nem tudom kifejezni, de a lényeg, hogy nem erre számítok egy wow-os interjúból.
Mitch03 2010.02.21. 17:45:58
Sülttök 2010.02.21. 18:11:52
Elszomorítő, ne legyen senki ilyen..
Mitch03 2010.02.21. 22:36:21
FearItself 2010.02.22. 15:48:27
moonshield 2010.02.22. 17:15:02
WarLock0722 2010.02.27. 19:14:46
Mitch03 2010.02.28. 19:32:20
nikohun (törölt) 2010.03.04. 19:40:55
Gameblade 2010.03.06. 02:10:25
Kapunyitás az az, hogy be van jelentve egy időpont, mikor nyílik meg egy adott insta. Például BC-ben Sunwell Platue-t úgy nyitották meg, hogy először az első boss jelent meg, aztán azt hiszem két hetente egy-egy újabb boss.
Klasszikusban méginkább durva volt. A nevére már nem emlékszem, de a rövidítése AQ40 volt (nálunk) és ott egy baromi nagy küldisorozatot kellett megcsinálni, hogy bejuthass.
Ezt is már csak elbeszélésből ismerem, mert ezt az instát bezárták rég.