RSS

Friss játékok tesztelve

írta: argo001 ; 2009.10.04. 12:31

Ezen a hétvégén két vadiúj játékot próbáltam ki, az egyik a Resident Evil 5, a másik a NFS Shift.

A RE5 baromi jó játék! Nagyon élvezetes, nagyon szép, remek grafikával és kiváló hangokkal megfűszerezve. A kezelhetősége egyáltalán nem bonyolult, minden kézre esik. A kooperatív rész nagyon király, ugyan a második számú karaktert nálam az MI irányította, egész élethűen cselekedett, nagyjából feltalálta magát. Sheva - a női karakter - pedig igen gyönyörű, ha létezne, átadnék neki egy "A legszimpatikusabb karakter"-díjat (szigorúan magánbeszélgetés keretein belül persze).

A NFS: Shift jó. Jobb, mint az Undercover és a Pro Street (az Undercover egy átkeresztelt Most Wanted, a Pro Street meg... hagyjuk), összességében véve tetszett. Nem mondom, hogy a kedvenc NFS-em lesz, attól azért nagyon messze áll, de aki csalódott az előző epizódokban, az adhat ennek a résznek egy esélyt, hátha visszanyeri a sorozatba vetett hitét.

 

Ezen a képen Sheva látható, egyenesen a Resident Evil 5-ből.

6 hozzászólás :

A bejegyzés trackback címe:

https://bestpcgames.blog.hu/api/trackback/id/tr841426641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Crash 2009.10.04. 16:13:21

A Need For Speed Shift nekm is bejött (a demót próbáltam ki), a gond csak az, hogy abszolút minimumon is 15 fps-sel ment a gépemen (nincs olyan nagy gépigénye, de hát nem mindenki hozza a maximumot)
szóval így inkább hagyom a francba.
Ami nagyon tetszett benne, az a visszajátszás.

Komolyan.. a NFS Underground 2 óta nagyon hiányoltam a visszajátszás módot, ahol nagyon cool kamera követte oldalról, elölről, hátulról a kocsit, akár egy akciófilmben. Pláne a gyorsulási pályák, a NFS-ek legjobb játékélményeinek tetőpontja a NFSU2-ben a gyorsulási pályák.. Egyszerűen imádtam, azt nekem még egyik nfs rész se überelte eddig.

Én sejtem, hogy mivel lehetne kicsit feldobni az nfs-ezni akarókat, de gondolom már így is belefáradtak a fejlesztésbe.
Pl kéne valami normális sztori. Valami IGAZI, nem csak az, hogy:
"Hú de kis pöcs vagy, versenyezd szét magad és te leszel a toppon", hanem valami gengsztersztori, mondjuk akit le akarunk söpörni, befolyásos, és ki akar nyírni, azt pl a bandája elől kell menekülni, mert üldöznek ő és az emberei ezerrel, és lenne valami olyan igazi feelingje a játéknak, hogy mi is szét izguljuk magunkat, hogy most 'gáz' van.
Lehetne a szokásos tuningolhatós dolog, de már nem azon kéne lenni a hangsúlynak.
Én simán elképzelnék olyat, hogy (a szokásos fps nézetben) bejátszásban, menekülünk, mert feldühítettük a nagy halakat, és így rázkódna a kamera, és a zsaruk is üldöznek, rohannak utánunk, majd a zsaru saját kocsijába - ami nyitva van, hisz onnan szállt ki - bepattanunk, és mondjuk akkor kezdődne az irányítás, 'LÉPJ MEG!' És az az első kocsink mondjuk :/.

A grafikát állandóan csiszolják, de nagyon látszik, hogy már egyre kevesebb százalékkal bírják csak feltologatni a motor erejét, itt már újat kéne írni, mert ennek nincs sok értelme.

Kéne bele több élethűség, a MW-ban nagyon jól megoldották, hogy a járdán szemét, oszlopok, buszmegállók, meg mindennel teli volt, és a játékélményként lerombolni azokat száguldozás közben hatalmas.
De az autó továbbra is egy kiformázott 'tégla'. Az egy dolog, hogy most már végre törik is valahogy az autó, de létre kéne hozni olyan szituációkat, hogy száguldozás közben ki jön egy kamion az út közepére, és neki csapódunk, ez által lejön az egész felsőrész, és nyitott lesz :)

Ha emlékeztek, a MostWanted-ban úgy volt, hogy a Porsche Cayman, meg Carrerával át lehetett menni a Kamion alatt, de a BMW-vel már megütköztünk benne, pedig milyen zsír lett volna ez a tető-lejön, pláne ha zépen ki van dolgozva.

De az az érzésem, hogy nagyon fogy az EA-nak a fantáziája, a Carbon még abban volt élvezhető, hogy a kamera így kisiklott a szélére széles kanyaroknál, ha gyorsan mentünk, ez így van a valóságban is, ugyanolyan érzés.

Az az érzésem, hogy kommentelők között én itt nagyban felnyomom a statisztikát :), de legalább meg van a téma és az info.

zsomoka1998 2009.10.04. 16:35:14

@Crash: hosszabb a komment mint a bejegyzés

egyébként egyetértek veled

Erevis · http://erevis.posterous.com/ 2009.10.04. 17:56:50

A Resident Evil 5 nekem is nagyon tetszett bár, eleinte irritált a "célzás közben nem tudok mozogni" rész, de később megszoktam, és egész jól ment. Eleinte kevés töltényt találtam, de később ez a probléma is mérséklődött, viszont el kell ismerjem, hogy tényleg nagyszerű játék, csupán már nem félni kell hanem ölni és ölni.

argo001 2009.10.04. 19:19:43

Crash: szép hozzászólás! A Carbon nekem nem tetszett annyira. A Most Wanteddel nagyon sokat el lehetett kavarni, mire a sztori végére értél, a Carbon meg lement egy délután alatt, ha nagyon szorgalmasan játszottál. Az egy tipikus rókabőr, az autosculpt-ot meg a "bandázást" leszámítva - bár szerintem az sem volt valami nagy durranás. Az utolsó igazán jó NFS a Most Wanted volt, nekem ugyan tetszik a Shift, de nem olyan kiemelkedő alkotás, mint az Underground-ok, vagy a MW, hanem valahol ezek alatt helyezkedik el. De a Carbonnál nekem jobban tetszik.

weeez 2009.10.04. 20:39:40

Nekem volt szerencsém a Shifthez...Nos, jobb mint az utóbbi kettő, de valahogy nekem nem áll kézre..talán kormánnyal élvezhető lenne, de az nincs nekem, úgyhogy marad a billentyűzet, ami meg nem jó (legalábbis nekem).

A gépem megvan hozzá, nem tudom hány fps-el ment, viszont nem okozott gondot a szaggatás ami elég jó :). A legjobban az a bajom, hogy ROHADT ÉRZÉKENY.

Valamiért mindig a kanyarból kicsúsztam. Én vagyok-e a béna? valószínű. De Most Wantedben meg nem volt ilyen gondom. És nem tudom én éreztem-e így, de nekem ezek a pályák nagyon kicsik és kanyargósak voltak. Szóval, akkor mi értelme felhúznunk az autónkat, hogy fél perc alatt legyen 300-on, ha utána tökig kell nyomni a féket, hogy bevegyünk egy mezei kanyart?
És a töltés...emberek, egy egész percen át tölt egy tetves pályát. Pedig semmi nem indokolja, az ilyen szintű töltést. Oké, mondaná a logika, 1 perc még elmegy..egyszer el is menne, de minden egyes pályánál meg kell várni az egy percet, szóval a hatodik, hetedik, századik pályánál már a falat kapirgáltam. De ez is megbocsátható lenne, ha hosszúak lennének a versenyek. De nem azok. Még száguldozni sem lehet, mert figyelni kell a kanyarokra, mert egyenesek nem nagyon vannak..

Összességében: Vagy olyan rohadt élethű lett a játék, hogy billentyűzettel nem élvezhető, vagy annyira érzékeny, hogy az már röhej. A pályák felépítése sem ideális az autókhoz képest.

Jobb mint volt a pro street meg az undercover..De egy Most Wanted-el nem ér fel.

Rajongo :D 2009.10.05. 16:08:26

Nekem Xbox 360 on van meg mind a ket jatek... a resident evil ben a célzást én is nehezen szoktam meg de asztánb már a játék felénél ment.a nfs is nagyon jo habár kár h nincs rendörös üldözés stb. de ugyis nagyon jo szép es izgalmas. argonak igaza van Sheva telleg nagyon szimpatikus.
süti beállítások módosítása