RSS

A nagy "Best of" bejegyzés

írta: argo001 ; 2009.12.16. 20:01

Ez lesz szerintem a blog történelmének leghosszabb bejegyzése, kemény válogatás következik. Lássuk a már ígért "Best of"-os kategóriákat, és majd azok nyerteseit is!

- A legjobb bemutatott játékok (játékmenet)
- A legjobb bemutatott játékok (audio)
- A legjobb bemutatott játékok (grafika)
- Bakik
- A blog történelmének legjobb eseményei
- A blog történelmének legrosszabb eseményei
+ Ígéretek

1. A legjobb bemutatott játékok (játékmenet)

Elég nehéz megmondani, melyik játék érdemli meg ezt a díjat. Kezdjük pl. a GTA3-al, újdonságai lenyűgözték az embert, amelyen a Vice City még tovább finomított. Aztán ott van a Prince of Persia: Sands of Time a lenyűgöző sztorijával és előadásmódjával, az igazán kifinomult (néha túlságosan is) irányítással, és többszöri végigjátszásra ingerlő sztorijával. Aztán ott a NFS Underground, a megszállott tuningőrültek játéka, a Sims és a Sim City, az emberekkel, és városokkal való pepecselés megtestesítője, az F1 Challenge, a F1-es játékok képviselője, és a Pure Pinball, ami jó kikapcsolódás, kellemes időtöltés. Azt hiszem, a harmadik helyet a NFS Undergroundnak adom a nagyon pergő és hangulatos játékmenet miatt. A második helyet (hajszállal lemaradva csak az elsőtől) a Prince of Persia Sands of Time szerzi meg, a már említett kifinomultsága miatt. Az első helyre a remekül eltalált sztorival és rengeteg lehetőséggel megáldott GTA Vice City esik be.

1. Grand Theft Auto Vice City
2. Prince of Persia: The Sands of Time
3. Need for Speed: Underground

2. A legjobb bemutatott játékok (audio)

Azt hiszem, nem kérdéses, melyik sorozattal kell számolnunk. A GTA játékoknál mindig is nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a játékos érezze át a játék hangulatát, és ezt nagyban segítette a soundtrack is. Szóval a kérdés nem is az, hogy mik lesznek az első két helyen, hanem hogy mi lesz a harmadik. Egy kis hezitálás után úgy döntöttem, jól mutat a NFSU a dobogón, szuper motorhangokkal, ütős soundtrackkel rendelkezik a játék, miért ne szerepelne? Azért meg kell említeni a PoP-ot, a szép kis keleti muzsikája miatt.

1. Grand Theft Auto Vice City
2. Grand Theft Auto 3
3. Need for Speed: Underground

 3. A legjobb bemutatott játékok (grafika)

Itt is sima dolog az első két hely. A Prince of Persia művészi, zseniális, csodálatos grafikája megfoghatatlan ebben a mezőnyben. De ugyanilyen biztos a NFS második helye, nagyon szép játékról van szó, 2003-ban maga volt a megtestesült döbbenet. A harmadik helyen holtverseny alakul ki, a Pure Pinball a maga műfajában egyeduralkodó minden téren, grafikájában pedig egyébként is megállja a helyét, a GTA Vice City pedig szépnek nem teljesen nevezhető, de annál hangulatosabb grafikájával jön föl a dobogóra.

1. Prince of Persia: The Sands of Time
2. Need for Speed: Underground
3. Pure Pinball / Grand Theft Auto: Vice City

4. Bakik

Ebből is kijutott, de, hála az égnek, kevés. A legnagyobb bakim szerintem az utolsó PoP-os videómban volt. Ott azt állítottam, hogy az a legerősebb kard, holott nem, mert amivel ott harcoltam, az a játék elején megtalálható kard. A legerősebb kard nem az volt, amit annak tituláltam. Ezen kívül nem emlékszem hatalmas tévedésre, már ami a játékokkal kapcsolatos nyers tényeket illeti. A nyelvtani zűrzavar azonban nálam is felütötte a fejét. Mivel most nem néztem végig a videóimat, így egészen pontosat nem tudok írni. Talán, ami megmaradt a fejemben, az a GTA3 3. részénél található "vannak néhány küldetések" kicsit sértette a fülemet, szerintem sokkal jobb lenne a "van néhány küldetés". A NFS Underground bemutatómban is találhatunk gyöngyszemeket (én máig hangoztatom, hogy az a legrosszabb videóm véleményem szerint), aki kíváncsi, nézze végig, aztán fogja a fejét a sok magyartalan megfogalmazás miatt! :)

5. A blog történelmének legjobb eseményei

1. Elindul a blog
2. Az újrakezdések
3. A Juniorokon való megjelenés

Ez szerintem nyilvánvaló. Ha nem indult volna el a blog, most nem lennének ezek a bejegyzések, így az mindenképp nagy események nevezhető. Sokat tanultam, amióta ezt csinálom, és szerintem megfigyelhető a folyamatos fejlődés. Az újrakezdések is jó pillanatoknak számíthatnak, sokszor kaptam olyan maileket, hogy "mikor folytatod már?", és szerintem vidám pillanatok voltak, mikor újrakezdtem. A Juniorokon való publikálás sem jött ki rosszul, sok látogatóm van onnan, sokan ismertek meg ott, és úgy gondolom, többségében szeretnek.

6. A blog történelmének legrosszabb eseményei

1. A második bezárás
2. Az első bezárás
3. Folyamatos szívás a Movie Makerrel

Sajnos kijutott a rosszból is, az első kettő abszolút az én hülyeségem. Nem kellett volna bezárnom a blogot, tarthattam volna olyan szüneteket, mint a videokészítők egy része, ha nincs idejük új bemutatót összedobni. Szóval nem értem. Mai fejjel gondolkozva tuti nem csinálnám ezeket, és szerintem égő volt ez az újrakezdős-bezárós hajsza. De a harmadik pont is "kellemes" nekem, a Movie Maker szinte minden videómnál szívatott, de mindig más problémákkal, egyszerűen imádom, ilyennek képzelem el a feleséget... Logikátlan, mindig más a baja, és csak nagy ritkán működik úgy, ahogy én akarom. De nem baj, lehet (valószínű) váltok.

Ígéretek:

Januártól kezdem a 3. évadot, ezt már többször leírtam, úgyhogy lássuk az ezzel járó újításokat. Mindenképp lesz új intró, ami már készen van, esetleg faragok még a hosszúságán. Azt megígérem, hogy igyekszem nem bezárni a blogot fél évre vagy 1 évre, hanem megpróbálom folyamatosan csinálni, ha pedig nincs időm, akkor leírom, hogy nincs, és pihenek egy keveset. Az oldal is külsőt fog cserélni valamikor, szerintem sokaknak tetszeni fog az új design, merthogy már kinéztem (de ha szeretnétek, maradhat így is). Igyekszem továbbra is remekműveket keresni, és az idétlen, hülye emberek kritikáival nem foglalkozni. Ja és Lalee-val szerintem még 2009-ben beindítjuk az élő adást, de egyrészt a netem vacakolt, ami miatt nem tudtunk adást szerkeszteni, másrészt meg sem én, sem ő nem tudtunk elég időt szakítani erre. Azonban reményeim szerint hamarosan elindítjuk a dolgot, tudom, ezt már sokszor írtam, de legalább nem felejtem el. Ez is valami.

Ez volt a nagy értékelő bejegyzés, a billentyűk pedig rendesen elkoptak a végére. Ha valakinek eszébe jut még valami a kategóriákkal kapcsolatban, vagy az ígéretekkel kapcsolatban, kíváncsian várom a kommentekbe.

7 hozzászólás :

A bejegyzés trackback címe:

https://bestpcgames.blog.hu/api/trackback/id/tr571602938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Njugi · http://belabafs.blog.hu/ 2009.12.16. 21:58:13

Jó cikk, gratula :D Várom a 3. évadot.

Atilye · http://pcjatekokelemzes.blog.hu/ 2009.12.17. 01:00:07

Nagyon tetszett! Jah, ismerősek a videó visszanézős, fejfogós jelenetek xD

FullMoonDog (Pisti) 2009.12.17. 13:31:04

Az a lényeg hogy nagyon jó a sorozatod (én megmondtam)! ;)

Crash 2009.12.17. 13:40:37

Baki szerintem a gTa3 hordós része is, nem feltétlenül úgy kell csinálni :)

Btw: Underground2 neked bejött? Csak mert a autós játékok közül a MostWanted mellett az volt a másik kedvencem.
Elég elindítani, hatalmas sláger szintű zenék vannak benne, nagyon jó őket hallgatni :)
A hangulatos éjszaka és zöld-kék fényszóróval világító tuningboltok meg verhetetlenek. Az tartozott még oda, ahol nagyon jól megcsinálták az utcai versenyzést, kb Carbontól kezdett egyre cikibbé válni, (Undercovernél már egy szappanoperával nem ér fel az egész)

argo001 2009.12.17. 14:10:39

@Crash: Persze. Egyik kedvenc autós játékom a NFSU2.
A GTA3-as hordós küldetést pedig meg lehet így is csinálni. Nem feltétlenül baki az. :P

argo001 2009.12.17. 22:28:22

Megnéztem az új hátteret előnézetben, amit majd később be fogok állítani. Hát... élőben még durvább, mint elméletben! :)

ViktorJuve 2009.12.19. 13:10:38

Már várom a 3. évadot. Mi lesz az első game?:D
süti beállítások módosítása