RSS

Próba cseresznye 7. rész: Call of Duty 4 Multiplayer

írta: argo001 ; 2011.07.04. 21:01

A méltán népszerű Call of Duty-sorozat nem kevésbé népszerűbb 4. része lesz a tárgya a mai Próba cseresznyéknek - pontosabban a játék multiplayer része. Az nem kétség, hogy manapság (a Counter Strike után) ez a legnépszerűbb multis fps, amely játékostáborát tekintve megelőzi a nagy előd CoD 2-t is.

Szerelem a legfölsőbb szinteken - konkrétan az 55. szintig

Nos, a Call of Duty 4 egy újfajta rendszert, a szintlépést vezette be a multis fps-ekbe. A szintlépés ugyan nem ismeretlen dolog, csak persze erről leginkább a különféle szerepjátékokban hallhatunk. A CoD 4 multija azonban tökéletesen "másolta le" a szerepjátékok szintlépéses mechanizmusát.

Pontokat kapunk, ha megöljük az ellenfeleinket, vagy megsebesítjük azokat, amíg a társunk öl (ezt hívja assistnak a játék). Pontokat kapunk a különféle módokban például a bomba elhelyezéséért (vagy hatástalanításáért), a bázisunk megvédéséért. Pontokat kapunk, ha 3 sikeres ölés után UAV-ot hívunk (radar, amely az ellenség pozícióját mutatja), 5 sikeres ölés után airstrike-ot (igen hatásos fegyver, ha például az ellen nyílt terepen bóklászik), 7 sikeres ölés után pedig helikoptert hívunk (ennek a feladata egyértelmű). A fejlődés tehát biztosított, viszonylag hamar elérhetünk az 55. szintre.

A szintlépések közben természetesen újabb fegyverek válnak elérhetővé, amelyek a legváltozatosabb stílust képviselik. A mesterlövész puskáktól kezdve a kedvenc AK47-ig mindenki megtalálja a neki megfelelő társat, amelyeket azonban célszerű rendeltetésszerűen használni. A fegyverek mellett - a változatosságot erősítendő - különböző perkekkel szerelhetjük fel fegyvereinket, illetve rakhatjuk a classunkhoz (alapesetben 5 class közül választhatunk, de mi magunk is szerkeszthetünk további 5-öt). A perkek megsegítik az életünket egy-egy keményebb hajszában, valamint javíthatják gyilokeszközünk különböző tulajdonságait - a steady aim precízebb célzást ad, a last standdal a halál szélén még előkaphatjuk a pisztolyunkat, a martyrdom automatikusan egy gránátot helyez el a holttestünk mellé, a UAV Jammer elrejt minket, így például nem látszódunk az ellenséges radaron, és még sorolhatnám... Elképesztő mennyiségű kombinációt lehetséges így létrehozni, nem beszélve a milliónyi taktikai lehetőségekről, amelyeket a perkek magukban hordoznak. A classok tehát sikerrel biztosítják azt, hogy ne fulladjon unalomba a multi, ami persze nem áll meg az 55. szintnél - minden fegyverrel teljesíthetünk különböző kritériumokat (pl. 150 fejlövés), különböző bónuszokhoz és tapasztalati pontokhoz jutva ezzel. Vannak persze nehezebb achievmentek - például fent tartani az ötszörös szorzót az ölés/halál kombinációban egy teljes meccsen keresztül igazi kihívás.

Pályák, módok

A Call of Duty 4 egyjátékos módjában végigjátszott pályákkal találkozhatunk a multiban is - itt-ott megvariálva. Sikeresebb játékhoz persze elengedhetetlen a pályák ismerete - maga a terep, a sok rejtett búvóhely a szép statisztika kulcsa. A pályák változatosak (személyes kedvencem a Crash), és ugyanez elmondható a multi módokról is. A teljesség igénye nélkül: Team Deathmatchben saját csapatunkkal mehetünk neki az ellennek, Search and Destroy módban bombát kell elhelyeznünk, illetve hatástalanítanunk, a Domination kicsit emlékeztet a régi Capture The Flag-re, a Free-for-all módban pedig mindenki magáért küzd.

Szabályok

Ez egy hálátlan pontja a multiplayer játékoknak, és itt most személyes tapasztalataim következnek. Én egy Team Deathmatch szerveren kickjogos vagyok, ami azt jelenti, hogy módomban áll kirúgni azokat a játékosokat, akik az adott szerver szabályainak nem megfelelően játszanak. 

Sok helyütt tiltott például a GL (gránátvető), a Martyrdom, vagy a Last Stand, de néhol például a Juggernaut is (plusz életerő). Nos, rengeteg játékost látok nap mint nap hőbörögni, hogy jaj, de hát mindez benne van a játékban. De ha felmész egy szerverre játszani, az a minimum, hogy elolvasod, milyen perkek tiltottak (és általában ki is írják, ha valami tilos). A kemp talán az, ami a legtöbb vitát váltja ki a játékosok között (kempnek nevezik azt, ha a játékos sokat tartózkodik adott helyen, és ott várja az ellent), ám ennek az értelmezése is szubjektív. Vannak olyan játékmódok (Search and Destroy), ahol a szerverek engedékenyebbek, és vannak (Team Deathmatch), ahol kevésbé tolerálják. Bár ezt szervere, adminja, játékosa, kickjogosa, akármije válogatja.

Remélem, ezzel a rövid ismertetővel sikerült meghoznom a kedveteket minden idők legjobb FPS-ének multiplayer játékához - ugyan rengeteg dolgot nem írtam le, de mindezek arra várnak, hogy kipróbáljátok és megismerjétek őket!

szólj hozzá :

A bejegyzés trackback címe:

https://bestpcgames.blog.hu/api/trackback/id/tr113039479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.