RSS

Próba cseresznye 4. rész: GTA Liberty City Stories

írta: argo001 ; 2010.12.22. 19:36

Az alábbi rövid kis bemutató, illetve elmélkedés a GTA világának első handheld játékáról fog szólni, amely történetesen PS2-re is megjelent. Lássuk, mire jutottam a PS2-es verzió kipróbálása (és a fő küldetésszál teljesítése) után...

A GTA 3 bátyja - vagy inkább csak egy távoli rokon?

A Liberty City Stories és a GTA 3 között látszatra alig fedezhető fel valamilyen különbség - amint azonban elmerülünk a részletekben, láthatjuk, hogy a két játék majdnem csak a városban egyezik meg.

1998-ban járunk tehát, 3 évvel a GTA 3-ban történtek előtt. Főhősünk Toni Cipriani, akivel pár óra után Liberty City egyik fejesévé válunk. A legfőbb feladatunk segíteni Salvatore Leone-nak, a hírhedt maffiózónak, akivel már a GTA 3-ban és a San Andreasban is találkozhattunk. Élet-halál harcot fogunk vívni a Sindacco- és a Forelli-családdal, és a "szent cél" érdekében mocskos húzásokhoz is folyamodunk.

Ahogy én tapasztaltam a LCS végigjátszása során, a küldetések sokkal változatosabbak, mint a GTA 3-ban, lévén, hogy a fegyverarzenál is jelentősen kibővült (az itt található fegyvereket leginkább a Vice City inspirálta), valamint, hogy végre Liberty City utcáin is megjelentek a motorok. Ennek megfelelően több olyan küldetés lesz, amikor motorról lőjük az előttünk furikázó ellenfelet, lesz olyan, amikor hajóról tüzelünk, ám mindezt a készítőknek sikerül olyan finoman tálalniuk, hogy alig fogjuk érezni: ezt már csináltuk. Ami azonban feltűnt, hogy a játék összességében nem könnyebb, mint az alapverzió. Lehet amiatt, hogy még kicsit furcsa irányítanom a kontrollerrel, ám gyakran találkoztam olyan feladattal, ahol "csupán" három csillagos körözést kaptam, ennek ellenére megizzasztott. Persze ez függ az adott misszió körülményeitől (gyakran a rendőrök az ellenséges bandákkal karöltve küzdöttek, miközben nekem pont a megsemmisítésük volt a feladatom), ám mégis érdekes lehet, főképp azt tekintve, hogy az alapjátékban gyakran öt-hat csillagos körözés alatt kellett teljesítenünk egy küldetést.

Salvatore Leone mellett több régi ismerőst is köszönthetünk a játékban. Fogunk találkozni például Donald Love-val, Avery Carringtonnal (igaz, az a találkozás elég rövid lesz), és ne felejtsük el azt, hogy karakterünk, Toni is szerepelt már a GTA 3-ban, ráadásul küldetésadóként.

Változások

A LCS játékmenetét leginkább a GTA 3 feltupírozott játékmeneteként tudnám azonosítani, amelynek számos oka van. Ez okok közül párat már megemlítettem fent, de néhányra térjünk ki kicsit részletesebben.

A járművek listája elég szépen kibővült a "nagytestvérhez" képest. Pozitívum, hogy bár az autók nagy része már szerepelt ott is (és a külsejük sem változott nagyon), kaptunk pár új járgányt. A motorválaszték hajszálpontosan megegyezik a Vice City választékával - így régi ismerősként üdvözölhetjük Liberty Cityben például a PCJ-600-ast, ami az egyik leggyorsabb barátunk.

A GTA 3 egyik gyenge pontja a fegyverarzenál volt, szerencsére a Liberty City Storiesban ez nem így van. Kategóriánként több fegyver közül is választhatunk, a Vice City óta megszokott módon, így mindenki megtalálhatja egy adott csoportban a saját kedvencét.

Maga a város is átalakult kicsit. A korból adódóan néhány dolgot nem találhatunk meg itt, amit az alapjátékban már felfedezhettünk - alagutat például csak Shoreside Vale alatt találhatunk, illetve én metróval sem találkoztam (a portlandi magasvasút persze megvan). Van persze néhány új szakasz, új épület, ám ezek elhanyagolható változásoknak tekinthetők.

Audiovizualitás

A Liberty City Stories PSP-n megjelenésekor a legszebb játék volt. Aztán fél évvel később megjelent PS2-re is, ahol azonban már más a helyzet. A San Andreas PS2-es verziójához képest visszalépés a Liberty City Stories grafikája - igazából TV-n majdnem azt a látványt kapjuk, mintha PSP-t kötöttünk volna rá PS2 helyett. Nos, azért annyira nem gyászos a helyzet - kaptunk néhány új effektet, ami a GTA 3-ban azért nem volt meg, a járművek, és maga az egész város is egy kicsit szebb. Összegzésképpen elmondhatjuk, hogy a GTA 3-hoz képest van fejlődés a grafikában, de a San Andreastól mindez elmarad (ami korántsem a fejlesztők hibája, a PSP tudását tekintve alulmarad a PS2-vel szemben, így ne csodálkozzunk, hogy az alapvetően PSP-re fejlesztett Liberty City Stories PS2-es változata grafikailag gyengébb, mint a PS2-es - és később PC-s - San Andreas).

Ami a hangokat illeti, ott a játék hozza a szokásos színvonalat. A rádiókat nagyon jól eltalálták, mindenhol '98 slágerei szólnak. Az adók nagy részét már megtalálhattuk a GTA 3-ban is, de van olyan adó (például a The Liberty Jam), ami ott nem szerepelt.

Összegzés

A játék jó. Ha úgy nézzük, megkapjuk a szokásos GTA-elemeket, a szokásos minőségben. A GTA 3-hoz képest szinte minden elemében fejlődött a Liberty City Stories, ám van egy olyan dolog, ami miatt a GTA 3 továbbra is kiváló marad, a LCS pedig csak jó. Nos, ami miatt a GTA 3 a 2001-es debütálásakor hatalmasat szólt, az a Liberty City Storiestől 2005/06-ban csupán egy pukkanásra volt elég. Ami itt hiányzik, az az újdonság. A Liberty City Storiesben nincs olyan elem, amit más GTA-ban ne találnánk meg, vagy ami újdonságként hathatna az előző részhez képest. Ám mivel a készítők célja itt nem is a reform volt, hanem egy kézikonzolos GTA elkészítése (amely persze később PS2-re is megjelent), ezt a célt maradéktalanul teljesítették. Aki szerette a GTA-kat, ezt is szeretni fogja, aki pedig nem, az ezután sem fogja megszeretni. A fő küldetéssorozatot egyszer mindenképp végig kell játszanotok!

szólj hozzá :

A bejegyzés trackback címe:

https://bestpcgames.blog.hu/api/trackback/id/tr712533071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása